Šlechtické citáty:
Vítej každý nový příchozí. I Ty.
„V listopadu 2019 Petr Nohel 4. díl drobných publikací věnujících se nástupnictví a nástupnickému právu v Českých zemích. Titul „Markrabata obojí Lužice“ tak navazuje na předchozí autorovy tři tituly, Nástupnické právo v Českém království z roku 2015, Údělná knížata a markrabata moravská z roku 2016 a Slezská knížata a slezští vévodové z roku 2017.“ Zobrazit celý citát »Poslední díl tetralogie o nástupnictví v Českých zemích
Navigace:
Věštba kněžny Libuše se naplňuje (2)
2. 4. 2009 | Jan Drocár | Autor píše
Pokud se ještě vrátíme k Wolfgangu Amadeovi Mozartovi, nelze nezmínit v souvislosti s Prahou americký velkofilm Amadeus. Vznikal především pod taktovkou českých tvůrců. Režisér Miloš Forman a kameraman Miroslav Ondříček pracovali společně na filmech už od 60. let, ale spolupráce na tomto filmu jim přinesla dosud největší úspěchy.
Amadeus získal celkem osm Oscarů a pravidelně se objevuje v horních pozicích žebříčků nejlepších filmů všech dob. Po uvedení do kin snímek, se základním motivem konfliktu výjimečnosti s průměrností, dokonce vyvolal vlnu mozartománie.
Klíčové pasáže Amadea byly natáčeny v tehdejším Československu, především v Praze – Vídeň se točila v Praze. Kameraman filmu Miroslav Ondříček tomu byl rád, protože jak říká:
„Jsem především srdcem věrný Pražák – stejně jako moje paní, moje maminka, tatínek, všichni jsme hrdí Pražáci, rosteme s Prahou, s ní se smějeme a s ní i trpíme“.
Celý článek si můžete přečíst zde
1.díl článku: Věštba kněžny Libuše se naplňuje (1)